dimarts, 22 de gener del 2008

Avui és festa, Sant Vicenç la fa!

Avui, no hi ha escola. És Sant Vicenç, patró de Font-rubí i Festa Major d'Hivern.

SANT VICENÇ, EXPERT EN VI
"Sant Vicenç feia teules, però diuen que amb una mica de vi era capaç d'omplir mil bótes. O sigui que es va fer vinater, i quan anava a predicar, omplia de vi les bótes dels pagans. Tots es convertien i s'hi encomanaven, sobretot els divendres, dia de beure. Els conreadors de vinya, però, podien tirar la imatge del sant al riu si la collita era dolenta. Per Sant Vicenç els taverners penjaven una rama de pi nova a la porta del seu establiment. Era el seu distintiu.”

(Extret de “l'Almanac del cordill”)

No trobeu que si adiu molt pel nostre poble, tan ple de vinya, un patró com Sant Vicenç?
BONA FESTA A TOTS!!!

5 comentaris:

Somia ha dit...

Crec que era bona persona,i potser si que es adequat per el nostre poble,però....que no ens enborratxi la gent del nostre poble!(broma)
Berta.

Unknown ha dit...

Qui era St.Vicenç?
Iker.

Unknown ha dit...

Em ba agrada mol de que sigui sant visents per que bam fer festa

Anònim ha dit...

jo no vaig puger torbar la informació perque sortia bona informació!!!!!!!!!!

Anònim ha dit...

jo tampoc no m'en recordu de que era sant bisenç.